نوشته های سرزمین همیشه بهار

از وقتی که اسم بیمار ایدز و علائم و راه های انتقال این بیماری رو کمی تا حدودی شناختم همیشه فکر میکنم که خدایا نکنه منم ایدز داشته باشم؟ یا این که فکر میکنم تمام جوامع بشری به ایدز مبتلا هستن. یا این که خودمم مبتلاام اما متوجه نیستم.
ممکنه ما حتی 10سال به این بیماری مبتلا باشیم و متوجه نباشیم چون که ویروس این بیماری پنهونه!
واکسن این بیماری به این علت هنوز کشف نشده که سلول های این ویروس توانایی تغییر شکل دارند و میتونن جهش پیدا کنند و این یعنی عملا شما هیچ کاری برای کشف واکسن این ویروس  مزمن از دستتون بر نمیاد. (شایدم بیادا!)

خب میگفتم: فک میکنم ایدز دارم به خاطر این که این بیماری از هر راهی، حتی کوچیک ترین زخمی و...به ادم سرایت میکنه.
این که داری به یه نفر دست میدی و یه قسمت از دستت یه خراش کوچیک داره و ویروس از این طریق بهت سرایت میکنه. یا از لیوان دوستت اب میخوری و از محل تماس لبش به لیوان ویروس وارد بدنت میشه و هزاران هزار راه و فکر و دیگه...!
فک کنم اگه یه کوچولو دیگه مستندای زیست شناسی رو ببینم خودمو قرنطینه کنم!
الان که فکرشو میکنم به زیست از همه‌ی علوم علاقه مند ترم، حتی از فیزیک و فلسفه هم بیشتر دوسش دارم. زیست دیوونه کنندس و جذاب و جالب...
من رفتم زیست بخونم. 
بای بای دوستان...
 love Biologiy

  • ریحانه رهنورد

نظرات  (۲)

  • حمید بهرامی
  • واقعا از طریق زخم و لیوان هم قابل سرایته؟
    من فکر میکردم فقط از طریق سرنگ این معتادا و از طریق ... قابل انتقال هستش ! 
    چ جالب! 
    گلی مامانت نیست، قاطی کردی!
    کی گفته با لیوان مشترک یا دست دادن آدم ایدز میگیره؟!
    یه چند روز بیا پیش ما بد بگذرون تا ما بهمون خوش بگذره با وجودت، تا از فکر ایدز و میدز هم بیرون بیای!
    پاسخ:
    سلام زن عموی خوب خودم...
    خو زن عمو اگه لب یکیمون ب خاطر خشکی ترک برداشته باشه ممکنه ویروس ایدز از این طریق وارد بدن ما باشه و تکثیر شه!
    ایشالا اخر هفته خدمت میرسیم.
    خونه شما ک بد نمیگذره.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی